Dacia Logan MCV – postřehy a zkušenosti

Leden 06, 2014

Kdybyste mi v létě 2013 řekli, že do plánované flotily sdílených aut v nové firmě vyberu Dacii, tak bych se hodně, dlouho a hlasitě chechtal.

Aktuálně mám s Loganem najeto několik tisíc kilometrů a smích mě nepřešel 🙂

Jen důvody jsou „trochu“ jiné – nejčastěji mi koutky cukají ve chvíli, kdy v pohledech kolemjdoucích vidím výraz typu: „Kurňa, je to Dacia, ale to auto nevypadá vůbec špatně!“

V tomto článku jsem pro vás i pro sebe sepsal postřehy z ježdění s Loganem MCV druhé generace.

AJO auto

Jaké auto pro samoobslužnou autopůjčovnu?

Vybírání auta mi zabralo několik měsíců. Pro první období fungování jsem chtěl (a chci) všechna auta stejná se zhruba podobnou výbavou a hledal jsem vhodného kandidáta.

Nebojte se, nebudu tady celý proces podrobně rozebírat, zdůrazním jen to nejzajímavější.

Nový Logan MCV se u prodejců objevil v průběhu října 2013. V té době jsem se domníval, že mám proces výběru auta prakticky za sebou – měl jsem vybráno úplně jiné auto a jeho pořízení bylo doslova na spadnutí.

Logan nevypadal podle fotek a papírových parametrů zle, ale i tak jsem se na něj šel podívat spíše z povinnosti, abych měl klid v duši, že jsem při výběru auta opravdu žádné neopomenul.

Můj první dojem byl: „To auto nevypadá vůbec špatně!“

Abychom si rozuměli, v té době už jsem nad parametry různých aut a v autosalónech strávil stovky hodin a rozhodně jsem nebyl v rozpoložení, kdy mě prodejce utáhne na vařené nudli.

Dacia – ošklivé káčátko?

Auta značky Dacia byla donedávna opravdu ošklivá káčátka a sahali po nich především ti, kdo měli hluboko do kapsy.

Takto jsem Dacii vnímal i já.

U nových modelů to ale neplatí. Dacia pod křídly Renaultu pořádně vyrostla a i když má k dokonalosti daleko, tak má co nabídnout. A je zřejmé, že to není jen můj názor – v posledních měsících patří Dacia na automobilovém trhu doslova mezi dravce.

Podle nejnovějších údajů (stav k 6.1.2014) Svazu dovozců automobilů najdete v meziročním srovnání měsíčních prodejů u Dacie hodnotu 207%. I z dalších srovnání je jasné, že Dacia patří v poslední době mezi nejrychleji rostoucí značky.

U nového Loganu MCV samozřejmě vnímám věci, které mi vadí (viz níže), ale takové byly u všech aut, o která jsem se podrobně zajímal.

Přednosti nakonec převážily a na konci října 2013 jsem si šel pro Logana MCV druhé generace, který byl jedním z prvních kousků, jež se na českém trhu objevily.

Osobní postřehy

Mé osobní postřehy nejsou podrobným popisem auta ani nemají ambici být vyčerpávajícím testem nebo recenzí (podrobný popis vybavení našich aut najdete na webu samoobslužné autopůjčovny).

Začnu postřehy, které považuji za příjemné:

  • Alternativní pohon na LPG – tady patří Dacia ke špičce. LPG pohon je montován přímo ve výrobě a hrdlo pro tankování LPG je umístěno hned vedle hrdla pro tankování benzínu. U LPG v jiných autech si řidiči často stěžují na to, že po nastartování trvá dlouho (třeba i 5-10 kilometrů), než systém přepne z benzínu na LPG. U nového Loganu MCV je to velmi rychlé – i v zimě se systém přepne na LPG už po ujetí pár set metrů.
  • Podvozek – má měkké naladění, které přijde vhod hlavně na tankodromu zvaném D1.
  • Motor – motorizace 1.2 75k určitě nemá závodnické ambice, ale předpokládám, že totéž lze říct i o našich budoucích klientech.
  • Tři autosedačky – rodiny s více dětmi potěší to, že se na zadní sedadla bez problémů vejdou tři dětské autosedačky, což rozhodně není standard ani u mnohem dražších aut.
  • Světla pro denní svícení – jsou umístěna přímo ve světlometech a ne někde u země, což by bylo velmi problematické především na horizontech. Mírně překvapivé je pro řidiče to, že se při startování denní svícení rozsvítí automaticky ještě před naskočením motoru.
  • WiFi v autě – myslím, že to oceníme nejen my závisláci. Router je dimenzován tak, že brouzdat mohou všichni cestující. Připojení routeru k internetu je standardním mobilním připojením, jeho rychlost se bez problémů dostane i na několik Mb/s, ale samozřejmě může kolísat podle aktuálního pokrytí signálem.
  • Náklon opěradla se nastavuje pomocí starého dobrého řešení pomocí růžice. V řadě aut je „moderní“ řešení pomocí páčky, jehož použitelnost je tragická.
  • USB vstup je z výroby přímo v panelu rádia. Je to příjemné a logické řešení, které se ale nepropracovalo ani do některých manažerských aut – v jednom z nich jsem dokonce viděl USB, které bylo z výroby namontováno tak, že bylo v uzavřeném prostoru pod loketní opěrkou. Chcete si nabít mobil? Pěkně si zvedněte středovou loketní opěrku, uvnitř najděte USB a zasuňte. Pro nabíjení za jízdy opravdu řešení k nezaplacení. Dacia tady naštěstí nezaspala. Kromě standardního USB portu v panelu rádia jsou našim klientům navíc k dispozici i dva USB porty (celkem dávají až 2000 mA) vpravo vedle řadící páky.
  • Doplňková telematika – do auta byla doplněna telematická zařízení, která umožňují jeho fungování v plánované samoobslužné autopůjčovně. K mé radosti vše funguje správně.

Logan MCV druhé generace samozřejmě není dokonalé auto a vnímal jsem i nepříjemnosti:

  • Zpátečka je jinde, než jsem byl dříve zvyklý.
  • Seřízení výšky sedadla řidiče je tělocvik – řidič musí levou rukou přitáhnout páku pod sedadlem, pravou rukou se chytit za volant a na sedadle se nadzvednout. Je to opravdu krkolomná záležitost.
  • Stěrače se zapínají pohybem páčky dolů (namísto nahoru).
  • Elektrické ovládání oken není na dveřích, ale pod rádiem.
  • Pokud řidiči chcípne motor, tak systém automaticky a natrvalo přepne na benzín. Toto není chyba, ale bezpečnostní funkce – systém nepozná, zda motor chcípl díky řidičově nešikovnosti nebo díky autonehodě. Proto systém zablokuje přívod LPG paliva až do chvíle, kdy řidič potvrdí, že je vše v pořádku.
    Pokud si řidič po chcípnutí motoru nevšimne, že se mu systém přepnul, tak auto jede trvale na benzín. V případě naší samoobslužné autopůjčovny jsme pak nuceni účtovat sankci 1 Kč/km. Řidič tedy občas musí mrknout na LPG přepínač, zda mu na něm nesvítí jen oranžová dioda, pokud ano, je potřeba zmáčknout tlačítko oprostřed LPG ovladače a tím se systém dostane zpět do režimu automatického přepínání na LPG.
  • Bluetooth handsfree by mohlo při hlasové navigaci lépe spolupracovat s aplikacemi v chytrých telefonech.

Logan MCV – závěr

Když jsem začal samoobslužnou autopůjčovnu plánovat, tak od prvních chvil visela ve vzduchu otázka: Bude to fungovat?

Jednou z klíčových záležitostí bylo to, zda budou ve zvoleném autě fungovat telematická zařízení, která jsou nezbytná pro samoobslužný provoz. K mé radosti v novém Loganu MCV vše funguje, s myšlenkou samoobslužné autopůjčovny se loučit nemusím a flotilu aut můžeme rozšířit.

Po několika měsících testování jsem se s Loganem MCV docela sžil a skoro je mi líto jej předat našim klientům. Buďte na něj hodní 😉

Aktualizováno 26.2.2014: Vložena nová fotografie auta

8 komentářů. Leave new

gratuluji ke skvele volbe, mcv mam uz sest bezproblemovych let…skoda ze uz nedelaji ten puvodni vetsi

Odpovědět
Turrican
20.3.2014 12.18

S těmi černými sloupky vypadá nové MCV pěkně, ale tak se neprodává.
Je to až dodatečný polep nebo něco podobného?

Odpovědět
J. Klimek
20.3.2014 19.54

Ano, trochu jsme MCVéčku vylepšili fasádu i výbavu (např. WiFi). Podrobnosti si dovolím podržet pod pokličkou…

Odpovědět

lpg přímo z výroby je občas docela průšvih, to nemusí být moc dobrá volba – bývá problém se servisem lpg zařízení (lpg firmy to neumí servisovat, záleží od jakého výrobce ten systém je).

Odpovědět
Aleš Juráček
12.5.2015 15.56

Poprvé jsem jel s autem na plyn a musím říci, že mne to překvapilo, v tom dobrém směru a i volba Dacia MCV je velmi dobrá; pohodlné auto, s dostatkem prostoru pro všechny cestující a výbava je super. Jsem velmi spokojený a budu se rád k Vám vracet.

Odpovědět

Jenze Jarku, problemy s novym autem mit nebudes. Ty nastanou ne po nekolika tisicich, ale spise desetitisicich km. A priznejme si to. Pod poklickou je porad Renault. A ten ma co se tyce kvality a bezporuchovosti hodne spatne jmeno. A dacia je levnejsim klonem. Pochybuju ze rozdil v cene renault/dacia je dan pouze cenou prace. Cena jde dolu i diky materialum a nejake te technologii, kde se muselo ubrat. Takze ano, porad to povazuju za shitove auto, ktere sice vypada dobre, ale jen prave tech par tisic km…

Odpovědět

Mám Dacia Logan MCV 2014. Najeto 69000km, bez jediného problému. Reálná zkušenost. Nevím o kolika km se tedy bavíme. Já rozhodně budu dalšího logana mcv kupovat (až doslouží aktuální) 🙂

Ať si tu hájí každý kdo chce co chce, ale za tu cenu to je hodně muziky a bez problémů …. naprostá spokojenost

Odpovědět

najeto mám za 6 let skoro 100 000 km,jediná závada utržené lanko od plynu asi po roce,jinak velká spokojenost co do prostoru a využití.Jedná se o 1,6.

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.