AJO.cz ve 2017: Zlevnění, expanze a nové modely aut

Prosinec 23, 2016

V roce 2016 jsme zrealizovali další investiční kolo a nyní u nás vlastní podíl i známé JIC VENTURES a spolu s ním několik set investorů z naší velmi úspěšné crowdfundingové kampaně na Fundliftu.

Dodatečné finance nám v roce 2017 umožní výrazné rozšíření flotily a expanzi do dalších měst (především do Prahy).

Nové modely aut

Stávající flotilu rozšíříme v první polovině roku 2017 o několik desítek aut.

U všech nově pořízených aut bude tempomat, bluetooth handsfree, klimatizace, slušný kufr a další atraktivní výbava.

Dosud jsme vždy auta kupovali jako úplně nová a v tomto se nic nemění. Konkrétní značky a modely aut si zatím nechám pro sebe, prozradím jen tolik, že v této vlně nebudou Dacie.

Zlevnění

Plánované rozšíření flotily je v historii našeho carsharingu bezprecedentní a na poměrně dlouhou dobu u nás vznikne převis nabídky nad poptávkou, tedy příliš mnoho aut pro naše klienty.

Chci co nejvíce zkrátit dobu, kdy auta nebudou efektivně využita, a proto od 1.1.2017 zlevňujeme naše služby.

Carsharing AJO.cz, ceník 2017

Změny oproti starému ceníku:

  • Rušíme měsíční poplatek, který dosud byl 49,- Kč.
  • Hodinovou sazbu tarifu TOP snižujeme o více než 20%: z 19 Kč/hod na 15 Kč/hod.
  • Km sazbu tarifu TOP neměníme. Zůstává na 3.70 Kč/km.
  • U tarifu Základ budou nové ceny 25 Kč/hod + 4.50 Kč/km.

Budete-li se ptát, zda je tento stav trvalý, neumím odpovědět. Průběžně zvažuji různé cenové strategie, které umožní efektivněji obsadit auta a budou odrážet dynamiku poptávky v čase.

Klíčovým parametrem, který ovlivňuje ekonomiku carsharingové firmy, je obložnost flotily. Ta bude v prvních měsících po rozšíření naší flotily nízká, takže v této situaci mě dynamika předpokládané poptávky jednoznačně vede ke zlevnění, protože to pro nás nakonec díky vyšší obložnosti může paradoxně znamenat vyšší příjmy.

Do budoucna si určitě umím představit scénáře, kdy bychom museli mírně zdražit.

Ale možná to nebude potřeba – třeba vás naše stávající zlevnění bude motivovat k tomu, abyste si naše auta ve větší míře nechávali i přes noc. Nebo se při expanzi ukáže, že začnete jezdit delší trasy nebo cokoliv dalšího, co má pozitivní vliv na naše ekonomické ukazatele. V takovém případě radostné ceny udržíme.

Expanze

V Praze spustíme nejpozději do konce března pilotní provoz s několika málo auty a do léta pak pražskou flotilu výrazně rozšíříme.

Přesný rozsah pražských zón pro vyzvedávání a vracení našich sdílených aut upřesníme v průběhu pilotního provozu. Nyní je jisté to, že naše zóny budou i v rámci Zón placeného stání v Praze 5, 6 a 8, kde budou mít naše auta oprávnění parkovat v modrých a fialových zónách, přičemž za toto oprávnění nebudou naši klienti nic platit.

Expanze se samozřejmě nevyhne ani našemu domovskému Brnu, kde plánujeme rozšíření stávajícího pokrytí.

Přeji vám příjemné prožití Vánoc a ve zbytku roku i v celém roce 2017 jen samé bezpečně a pohodově ujeté kilometry.

Jaromír Klimek

7 komentářů. Leave new

Petr Racek
23.12.2016 11.59

To jsou dobré zprávy, díky! K mnohem většímu využívání aut by mě motivovalo:
– Možnost půjčovat si a vracet auto na parkovišti v centru pod Janáčkovým divadlem
– Možnost vrátit auto jinde, než jsem si ho půjčil a to i meziměstsky brno – praha. Tato možnost by nemusela být neomezená. Pokud by bylo v Praze hodně aut, při zápůjčce v Brně bych na webu viděl, že je auto nutné vrátit v Brně. Pokud by byl stav vyvážený, tak bych naopak na webu viděl, že auto mohu vrátit i v Praze. A obráceně. Byla by to vaše velká konkurenční výhoda.
– Vyhrazená AJO parkovací místa. Na Nových Sadech už fungují a je to velice pohodlné, naopak parkovat v MoVeLuSteLi je opruz.

Díky!

Odpovědět
Halamíček
24.12.2016 7.09

Dobrá práce! Ste borci! Jinak já bych si auto půjčoval mnohem častěji, kdybych pro něj nemusel jezdit tak „daleko“. Resp. kdybyste přidali předávací oblast někde na konci Řečkovic/Ivanovic, už bych nezvažoval pořízeni vlastního vozu a jezdil jen s vámi. Ale chápu, že každý má tu svojí vysněnou předávací zónu před barákem a nelze se zavděčit všem 🙂 Nicméně přeji hodně štěstí do nového roku!

Odpovědět

Supr! Držím palce a těším se na rozšíření do Prahy.

Jinak k těm delším trasám a udržitelnosti, vnímám to již také trochu jako, možná mentální, bariéru. Párkrát se stane že potřebuji na otočku mimo město – řekněme 100 km tam 100 zpět – třeba 5 hodin. A když si to člověk spočte, tak 800 Kč už je tak trochu rozumová bariéra a mám takový dojem, že běžný člověk začne hledat způsob jak tento okamžitý výdaj snížit. Alespoň třeba na polovinu a já bych nebyl výjimkou. Nicméně za jedné okolnosti si využití služby umím představit velmi dobře – v případě časové tísně a okamžité potřeby se někam dostat. Pokud zjistím, že někde do několika hodin (nebo méně) opravdu chci být, nebudu lpět na řešení nějakých 800 Kč, resp. ušetření pár stokorun. V tu chvíli jsou pro mne důležitější jiné cíle a pravděpodobně službu využiji. Proč pak jezdit vlastním autem, navíc ještě při nepřízni počasí?

Nevím, možná to je zajímavá úvaha, i když si nejsem jist, zda bude dost podobně uvažujících. Zdá se mi že lidé penězi mnohdy nemístně šetří a neumí se tak trochu ohodnocovat (ohodnocovat jimi své zájmy, čas, … ). Kéž bych pletl.

Každopádně zkusím si Vás zapamatovat, situaci kdy bych Vašich služeb využil již znám.
Děkuji

Odpovědět
J. Klimek
30.12.2016 14.05

Díky za ohlas. Vámi popsaná rozumová bariéra vychází z velmi častého, leč chybného výpočtu, který za „náklady“ na cestu autem považuje čistě náklady na palivo. Ve zmíněném příkladu jízdy na vzdálenost 200 km jsou pak tyto chybné náklady ve výši cca 400 Kč.

Ale pokud započtete amortizaci auta, servis, pneu, atd… tak se na ony cca 2 Kč/km v reále nikdy nedostanete.

Odpovědět

A parkovné. V Praze dost podstatná položka.

Odpovědět
Halamíček
1.1.2017 15.56

Opravdu doporučuji si to propočítat. Zjistíte pak, že vlastní auto je dražsí pokud s ním nehodláte najezdit opravdu spousty km/rok. Pro mě výhoda vlastního auta spočívá pouze v tom, že jej máte zaparkované u baráku, nikoliv cena, ta bych řekl že bude u vlastního vozu o dost vyšší než Ajo, alespoň při mém ročním nájezdu.

Odpovědět

Navíc podněty od lidí – to mi přijde supr.

Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.